looking for antique stuffs?

Assalamualaikum

So I've found a super great place to shop for antique stuffs in Jakarta.
check this out.
Location: Jalan Surabaya

tempat ni adalah sederet kedai-kedai yang betul-betul tepi jalan. Walaupun sederet, tapi agak panjang.


I think the antique stuffs here are from around the world.
Check out the photos.





Haaa. Most of these stuffs are still functioning tau. Just ask them to demonstrate or try it. You can negotiate the price. The price is ok lah. So-so. Not so expensive. Reasonable. Don't ask me the price ok. I don't remember. 

Plus, you shouldn't ask the price if you're not interested to buy it. Mostly penjual ok je. Tapi ada certain penjual yang macam paksa beli. Dia macam memaksa untuk negotiate harga dengan dia. Siap nak tolong pack kan dah barang tu. Padahal tak cakap nak beli pun. Reject je elok-elok.




cool kan? Memang amaze sangat bila tengok barang-barang antik ni semua. Cantik, unik sangat. Sepanjang perjalanan dari satu kedai ke kedai yang lain kerja ambik gambar je.





kalau buku lama-lama ada satu kedai je rasanya. Tu pun buku tah pape. Buku pelik-pelik.




comel kan kamera atas tu? Kalau kat bahagian hujung-hujung deretan kedai ni, ada macam section for antique filming stuffs, tv, more or less like that. But I don't have any photo of it as I'm rushing for my zuhur prayer at that time



so that's all my journey at Jalan Surabaya. It's a struggle for me to find this place as the taxi driver didn't know Jalan Surabaya so well. Luckily he's being helpful by asking people around the direction to this place. I admit that not many people know about this awesome place. You guys should pay a visit here. Seriously!


Till we meet again. Assalamualaikum.
Courtesy of photo by my dearest friend.
Thank you KK <3

2 comments

  1. yang camera antique tu cantikkkk.. nampak camera yang teringin tuuu. hahha

    ReplyDelete
  2. @Ayunie: mmg cantik. Tp filem kodak dia yg lama susah sikit nak cari

    ReplyDelete